Ми чекали її занадто довго. Занадто. І навіть був момент, коли будь-яка надія випарувалася. Проект Van Buren , передбачуваний Fallout 3 , так і не побачив свого логічного кінця. І все-таки, через 10 років, довгоочікуване продовження однієї з найкращих рольових ігор в історії лежить на полицях магазинів. Відразу ж хочеться розставити всі крапки над "I". Перед нами чудова гра, найкраща CRPG за останній час і, можливо, кращий PC-проект 2008-го року.
Але, побоювання фанатів оригінальної дилогії підтвердилися - це не той Fallout , який ми любили і знали. Так, Bethesda зробила те, що вміє робити краще за все - чергову варіацію на тему The Elder Scrolls . Створена на движку Oblivion , Fallout 3 більшою мірою схожа на неї, ніж на своїх попередників. Цього слід було очікувати. Робити гри так, як Black Isle Studios , вміла тільки сама Black Isle .
Ваш тато. І ваш перший ювілей - 10 років.
Однак, те, що третя частина не є класичним Fallout , зовсім не повинно вас відлякувати. Нічого кращого і більш грандіозного найближчим часом в жанрі все одно не передбачається. Тому давайте все-таки спробуємо оцінити Fallout нового покоління так, як вона цього заслуговує. Адже не потрібно мати натасканий очей, щоб побачити, що творці підійшли до свого творіння з любов'ю і старанням. Які, до того ж, були доповнені майстерністю і великими грошима.
Гігантський бюджет Fallout 3 відчувається з перших кадрів. І справа не тільки в "зоряному" озвучувати складі. До слова, тут засвітилися такі товариші, як Рон Перлман , Лайам Ніссон і Малькольм Макдауел . Світ гри повний деталей. Увага приділена всьому, кожної риски, кожному цеглинці, каменю. Так, безумовно, світ Fallout 3 - це не барвисте, повне густій рослинності королівство Oblivion . Але і до всесвіту, в якій кінець світу вже трапився, Bethesda змогла підійти творчо, створивши цілісний, правдоподібний, дуже похмурий, але при цьому далеко не одноманітний і нудний сеттинг.
Нічого не нагадує? Правильно, похмурий Oblivion.
Пил, пустелі, мертві дерева, занедбані міста і села, населені людьми в лахмітті стануть вам по-справжньому близькі. Пам'ятники людської цивілізації дійсно можуть викликати напад печалі, а жахливі мутанти налякати. Найбільше сподобалося, що Fallout 3 гра, в якій все "по-справжньому". Це має відношення і до системи моральних понять. Зло - є зло, добро - є добро. І, незважаючи на те, що кордони між ними можуть здаватися розмитими, чітка визначеність, що є що, насправді, є присутнім завжди.
Але повернемося до оформлювальних елементів. Спочатку Fallout 3 вражає. Багато рецензенти вже говорили про те, що момент виходу з притулку на кшталт моменту виходу з каналізації в Oblivion . І ми з ними погодимося. Тільки додамо, що почуття відчуваєш дещо інші. Якщо в Сіроділе ви випробували захват із захопленням, то тут скоріше той же захват, але вже з деякою внутрішньою тривогою. Швидше за все, ви відразу ж зверніть увагу, що візуально Fallout 3 - облагороджений Oblivion . Так, текстури стали краще, так додалося деталізації. Але, все ж, це рівень 2006-го року! Симпатично, але вже далеко не карколомно. А іноді, коли придивишся, розумієш, що навіть відверто погано.
Так виглядають мутанти і система прицілювання VATS
Можливо, це пов'язано з тим, що гра націлена в першу чергу на консолі (Xbox 360 і PS3), у яких ресурси далеко не безмежні. Може бути. І все-таки хотілося б, щоб земля під ногами виглядала не настільки огидно, а NPC (різноманітністю осіб, на жаль, Fallout 3 не буяє) рухалися так, як і належить живим людям. До слова про анімацію. Вона, на жаль, також жахлива, як і в Oblivion . Лялькові руху, дивні, непотрібні паси руками - ще не все. Лицьова анімація значно гірше, ніж в Half-Life 2 ! Нарешті, неприродні рухи передсмертній агонії. Пам'ятайте, як смішно виглядали трупи в Oblivion ? Тут, приблизно, те ж саме. Спасибі, що хоч би дозволили зносити руки, ноги, голови ворогам (приятелям, до слова, теж можна), спостерігаючи за фонтанами крові. Це правильно. Fallout зобов'язана бути дорослою грою.
Тільки не перемикайтеся на вигляд від третьої особи. Движок просто не в змозі нормально функціонувати в ньому. Та й видовище жалюгідне. Новий Fallout створено виключно для гри з перспективою з очей.
Але якщо до візуальної складової справедливо можна чіплятися, то до звуку - немає. Саме заради таких ігор і купуються потужні Hi-Fi акустичні комплекси. Приголомшлива оркестрова музика, вдало підібраний акторський склад (не біда, що фраз у NPC трохи), незрівнянна реалізація об'ємного звучання. І, звичайно, повноцінне радіо з декількома станціями, які передають музику різних стилів. При наявності відповідної техніки, ви завжди можете орієнтуватися в просторі не тільки по картинці на моніторі, а й по шелесту, що йде з різних сторін. Ага, зліва рухається щось не дуже великого розміру. Справа чутна важка хода жирного мутанта. Fallout 3 з хорошою аудіоапаратурою і зі звичайними "пищалками" - все одно, що дві різні гри.
|